خسرو شهبازی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در جریان زلزله آبان ماه گذشته در استان ، ۱۶۸ مزرعه  استخر پرورش ماهی خسارت دیده و ماهیان زیادی تلف شدند که مبلغ ۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان تخصیص و به خسارت دیدگان پرداخت شد.
کد خبر: ۶۳۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 24 July 2018

دکتر خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان از زمان وقوع زلزله، ضمن بسیج تمام امکانات انسانی و ماشین آلات به منظور کمک به آسیب دیدگان؛ اقدامات مفیدی را در زمینه برآورد خسارت‌های زلزله در بخش کشاورزی،امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان، پرداخت خسارت به دامداران، کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش همچنین پرداخت خسارت بابت تلف شدن دام‌های سبک و سنگین، آبزیان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت انجام و تا کنون نسبت به تشکیل حدود ۲۴۰۰۰ فقره پرونده اقدام نموده است.

وی خاطر نشان کرد:بسیاری از جایگاه‌های دامی تخریب و دام‌های زیادی تلف شدند که برای کمک به خسارت دیدگان و با تصویب هیئت دولت، خسارت آنان توسط دولت پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت:تا کنون خسارت ۱۱۶۸۹ جایگاه دامی پرداخت که به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان در حوزه خسارت جایگاه‌های دام بوده است.

شهبازی تصریح کرد:با پیگیری‌های انجام شده و با هدف جبران بخشی از خسارت کشاورزان و دامداران مناطق زلزله زده تاکنون حدود ۳۳ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان برای جبران خسارت تلفات دام‌ها و جایگاه‌های  دام در مناطق زلزله زده پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت خسارت تلفات دام گفت: در جریان زلزله کرمانشاه ۱۶۳۰۵ راس دام سبک و  ۶۸۷ راس تلفات دام سنگین تلف شدند که در این راستا، مبلغ ۹ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان برای جبران خسارت دام‌های سبک و برای تعداد ۶۸۷ راس تلفات دام سنگین نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان پرداخت گردید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار